tillbaka

Och så är man tillbaka..(ursäkta bloggavbrottet) efter fem veckor i Sverige och en i Spanien känns kalla Leeds mycket gråare än vanligt.. Sverige var härligt med fantastisk familjetid och Spanien underbart med återseenden och uppväckande av gamla minnen.
För er som inte visste det så flyttade jag som 18åring till Córdoba i Södra Spanien för att bo med en familj och plugga på katolsk flickskola under 9månader. Att få åka tillbaka och träffa vänner och familj nu i Januari var magiskt! Här är delar av familjen (saknas 4 barn + en svensk dotter)
 
Mina småsystrar som var 3 respektive 9 år gamla..GALET vad dom vuxit.. fick värsta chocken!
 
Fick följa med till en flickskola en dag och undervisa åk 1,2 och 4 i engelska och berätta om Sverige (älgar, ishockey, sjöar, skog och köttbullar). Här lär jag urgulliga tjejerna "the banana song". 
 
Jag fick träffa mama Antonia igen..NU ÄR HON 104ÅR!!!! Hon har bott i en och samma by hela sitt liv och verkade piggare nu än vad hon var för 7 år sedan. Krutpaket!
 
Fick även ett jobberbjudande som pianist i en fancy parfymbutik inne i Córdoba city..HAHA! Funderade starkt på att flytta dit. Kontrakt på hela 1 timme om dagen! :P 
 
Mina spanska farbröder och kusiner (jag är längst av alla). Sa jag att jag funderade på att flytta hit? :D
 
 
Som sagt. Är tillbaka i England. Denna terminen pluggar jag musikproduktion. Älskar den kreativa biten och tyvärr inte det tekniska som det är mycket av. Tanken är även att jag dessa månader ska få mer tid till att hjälpa till med Kidzklub. Hörs mer och snart! 
 
KRAM
Rebbe
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0