kalla gråa september

Bittra vindar och mörka moln blåser in över norra "Blighty". Det märks att hösten tränger på. Hemma går jag omkring i dubbla sockar och de tjockaste stickade klädesplaggen jag har, ständigt bärandes på en lurvig varmvattenflaska. September är här för att stanna.
 
Förutom djupdykning i mina böcker har jag denna vecka även gjort presentationer med rubriker som "To what extent is it meaningful to present a distinct feminist approach to the study of international relations?" och "How does globalization challange traditional understanding of war and does globalisation make war more or less likely?". 
Utmanande! På Torsdag har vi hemtenta och det är det sista vi gör i denna 7,5hp-kurs innan nästa börjar. Sjukt intensiv kurs!
 
I torsdags tog jag en paus i plugget och drog ner på stan men min kompis Wez för att spela lite musik på gatan. Vi var ute en timme, hann träffa många roliga människor (bl a Richard "the busking expert"), stå på tre olika ställen o få ihop 14pund som räckte till lunch och bussbiljett hem. :) 
 
Ikväll ska jag ge mig ut i kylan och åka till Dewsbury och träffa min kompis Sarah från Tyskland. Vad ska du göra?
 
/Rebbe
 
 

Kommentarer
Postat av: Pillaplutt & Jojjelito

Hej syster-du-gör-mig-inte-dyster!

Ikväll ska jag plugga kemi - reaktionsbenägna grundämnen bl.a. Det är faktiskt roligare än vad det låter, och tvätta (det däremot är mindre roligt). Förhoppningsvis hinner vi packa lite.
Johans uppdrag ikväll är att diska och tvätta.
Sånt är livet i Sverige.
Vädret är mulet, mörkgrått och mysigt.
Var lite sugen på att ringa dig, men det får vi göra en annan dag.

Kram!

2013-09-16 @ 17:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0