dog sitting

Sitter här i köket denna regniga onsdagmorgon och försöker mig på litteraturen i den andra kursen som jag började i måndags. Det borde inte vara tillåtet av författare att prata om "allegedly ubiquitous pursuit" och "senses of precariousness" i samma mening! Förstår verkligen inte varför man måste göra det mer komplicerat än vad det är.
Igår försökte jag kombinera plugg och att vara hundvalpsvakt. Gick inte så bra. Lämnade henne ensam i en halvtimme och när jag kom ner för trappan hade hunden bitit sönder soffan och det låg skumgummi över HELA GOLVET! JAG SKA ALDRIG SKAFFA HUND!
 
Förutom plugg har den föregående veckan inneburit en hel del Kidzklub. Två Lördagar i rad har vi fått kämpa i motvind för att ens kunna köra klub. Första veckan fick vi evakuera hela byggnaden och sitta på en grusparkering mitt i Leeds city med 300 barn i lite drygt en timme. Brandlarmet tjöt, barn grät, ledare skrek halsarna av sig för att kunna höras. Nu i lörsdags fastnade alla våra grejer som vi behövde + 3 personer som var skulle hålla i mycket i hissen. De var fast i över en timme så vi fick ställa in en av de sex bussarna som åker ut och hämtar barnen (BESVIKNA!) och spontant komma på nya grejer vi kunde göra.  
Varje vecka går vi även ut och besöker alla barn+deras familjer och bjuder in dem till nästa Kidzklub. Jag har fått glädjen att besöka barnen som bor i mitt område, Woodhouse. Ska ut i eftermiddag igen. YES!
 
 
/Rebbe
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Svara på mitt mejl min vackra vän! Hoppas allt går bra med studierna. Kram

2013-10-10 @ 07:49:40
URL: http://edwinsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0