Sommarn kom och sommarn gick

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! 
I början av den här veckan kom sommarn och i början av den här veckan försvann den. Två dagar med strålande solsken och därefter bitande kyla och regn. De optimistiska engelsmännen tror att detta var, är och kommer att vara Sommaren 2013. Känns bra då att veta att min juli/augusti kommer spenderas i Svedala.
Jag, Marcos & Lilla spenderade vår lediga Måndag (röd dag) i Burley Park (den stora parken ett stenkast från vår gata) med instrument, kladdkaka och några nya trevliga grannar som vi lärde känna i den gassande solen. 
 
Annars har veckan som vanligt varit full med barn & ungdomar i alla dess storlekar. Igår (Lördag) hade vi Kidzklub som vanligt. 300 barn kom och vi hade "Safari-day" då barnen & ledarna kom utklädda till olika safari-djur. Den enda dräkt jag hitta som var anpassad till min plånbok var ett par åsneöron och en åsnekäke. Vet inte hur mycket safari det är över en åsna men iaf. Efteråt, när vi skjutsade hem alla barnen på bussarna, fick jag prata med en 11årig grabb som bor i ett av de fattigare områdena i Leeds. Vi började prata om Scarborough (som ligger ca 1,5h härifrån vid kusten) varpå denna lille pojk säger "Jag har aldrig varit på semester. Vi har aldrig åkt nånstans". Jag slås ofta av kommentarer som dessa. Så många familjer vänder på varenda penny för att göra det bästa av situationen. Man fylls av sorg över deras tillstånd och tacksamhet över vad man själv har fått möjligheten att ha och göra. MEN VAD KAN VI GÖRA MER FÖR DEM?

Leeds city centre kvällstid:
 
Bjöd hem en familj jag lärt känna i en av våra TODDLERGROUPS på middag. Lagade min kära mors köttfärssoppa och stekte såklart pannkakor. Ett MÅSTE när man äter soppa! 
 
simglasögon-PERFEKT för att stänga ute lök-oset. I know! charmig bild!
 
och bild på min favoritbebis i spindelsoffan i vardagsrummet. (VI har haft SJUKT STORA SPINDLAR I HUSET PÅ SISTONE..värsta INVASIONEN!! okej, 4 på 2 dagar men iaf!!) Men visst är denna lilla flicka typ huuuuuuur gullig som helsT!
 
Någon som ska titta på eurovision nästa vecka? (visst är det nästa vecka?) Ingen jag känner här i Englandet har typ någonsin tittat på det och ingen annan verkar bry sig heller. Jag undrar hur stort evenemang det egentligen är om man tittar runt om i Europa. Jag minns när jag bodde i Spanien hur ingen verkade bry sig där heller. Frågan är: Är det bara vi svenskar i vår lilla ankdamm som tror att alla andra är med oss på intresse-tåget när vi låter kung och fosterland kretsa kring en utdragen Melodifestival/Eurovision i MÅNADER? Bara undrar... :P 
 
ha ett bra! 
/Rebbe
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Stina Persson

Haha! Älskar bilden med simglasisarna. Och blev i övrigt väldigt glad att kolla hur du har det. Kram!

2013-05-14 @ 03:02:12
URL: http://stinasofiamadeleine.devote.se
Postat av: Emelie - träningsgalen ungdomsledande polisaspirant med hjärta för människor

Vilken fin bild på LEEDS CITY :D
Och vilken söt unge!
Och haha vilken charmig simglasögonsbild!
NAJSIGT!
Och jag ska se Eurovision med Hanna Ziane!
KRAM

2013-05-14 @ 21:41:19
URL: http://edwinsson.blogg.se
Postat av: Pillaplutt och Jojjelito

Kul att läsa och fin dikt du skrev. Gillar den skarpt!!! Alltid roligt att läsa din blogg sis! Du är bästa syrran i världen ;P KRAM!

ps. du är grym på att tapetsera va... ds.

Svar: tack detsamma!! :P
Rebecka

2013-05-21 @ 21:18:29
Postat av: Anonym

Vill bara krama alla ungar som har det skralt hemma och ge dem en utflykt eller nåt ?! inte alltid lätt att veta vad man kan göra...
Bra att du bjuder på middag, det är nog iaf konkret kärlek. kramkram Mary in the Ö-bay

2013-05-26 @ 22:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0