livstecken

I Söndags var det the Global day of Prayer. Åkte till New Testament church of God i Leeds och tillsammans med ca 200pers från olika kyrkor bad vi för Leeds och de olika nationerna som var representerade under kvällen. Helt fantastiskt! Golvet nästan skakade av allt hoppande och dansande under lovsången. Var såndär ni vet riktig gospelkör som sjöng så hjärtat slog extra slag och svetten bara rann för man kunde inte stå still. Träffa folk från Jamaica, Iran, Tyskland, alla möjliga länder i Afrika, Israel, UK etc etc. Det är såå häftigt ändå när man tänker på det, hur Jesus kopplar samman människor från alla möjliga länder, åldrar, bakgrunder. Han är till för alla = wow!! och vi är till för honom= wow! 
 
Tisdagskvinnorna i ABC coffee shop. Sheila, Hilda, Catherine, Helen & Hazel.
 
Lilla fyllde år förra veckan så vi överraskade henne med ukulelesång, ballonger & tårta.Här är mina nuvarande housemates. Gissa vilka tre som är spanjorer !! :P 
 
Och så en nyhet. Det är många som undrat vad som blir av mig i höst och jag har inte riktigt velat ge ett absolut svar. Nu kan jag dock meddela alla nyfikna där hemma att mitt liv forsätter i Leeds till hösten (Om Gud vill & jag får leva såklart :P). Det känns så spännande! Kommer flytta in tillsammans med Helen & Esther efter sommarn, två tjejer från södra England som älskar att spela musik (BOOOONUS) och jag kommer troligtvis plugga International relations på distans om jag kommer in. Eller så gör jag nått annat. Typ forsätter spela ukulele för mina grannar utanför huset. 
 
Nu ska jag iväg till Redmire med 40 barn Fre-Sön. YEEEEEY!!!
 
KRAM! 
Rebecka

Kommentarer
Postat av: Maria H

Spännande med en fortsättning i Leeds! Själv har jag bara 1,5 vecka kvar som student, aaah! Puss och kram

2013-05-24 @ 20:46:50
Postat av: Anonym

fin bild och fina du !! Härlig jacka- köpt i england ?! Är du här i övik efter konferensen den 11 aug. vi kommer hem den 11 aug. skulle vara så underbart att ses !! Vill gärna besöka dig i Leeds också...om det går bra ?! November ?!
Tacktack igen för det skrivna !!

kramkram Signars å Emines mamma ; )

2013-05-26 @ 22:15:44
Postat av: Anonym

Åhhh jag vill vara med och be och dansa på mötet och importera lite draaaggg hit till våra möten : )
Qram igen ! Maria i Övik

2013-05-26 @ 22:27:38
Postat av: Pillaplutt och Jojjelito

Sweet sweet, du vilket datum kommer du hem? Just so we know. Kul att språkas med dig via mobilen, tror jag gör så fler gånger, det är liksom lättare att få tag på dig då ;) Stor kram!

2013-05-29 @ 19:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0