bakom mina solglasögon

Heeeeeeeej!!!
Tänkte att jag måste slänga iväg ett litet inlägg innan jag börjar flyga och fara alldeles för mycket. 
Veckorna har återigen inneburit massa BARN, caféet, besöka familjer, PLUGG (läser engelska på distans vid högskolan i Malmstad), träning ec.etc.
Imorgonbitti (tiiiidigt) drar Eva, jag och Lilla iväg på några obligatoriska EU-träningsdagar i Cardiff i Wales. Vi kommer träffa andra EVS-voluntärer, ha föreläsningar/semenarium om den Europeiska unionen och såntdärnt. KUL! hehe.. 
 
För nån vecka sedan annordnade kyrkan där jag voluntärar i en Ceilidh-afton (skottisk dans). Mina house mates hängde med vilket var väldigt trevligt! 
Så här kommer en liten namngenomgång av dem igen (ifall ni hade glömt):
Daniel (Han som satte igång FIS-kriget i huset.. LOVE IT!), jag, Marcos, Eva och Lilla. (Ohiane, Daniels flickvän kunde tyvärr inte komma men ska presentera henne för er snart! Hon är riktigt mysig!)
 
i söndags i kyrkan:
 
I helgen tog jag tåget till HARROGATE för att gå på NEW WINES women's conference. Underbar dag med drag!  Känner mig uppmuntrad o utmanad att följa mina drömmar och fortsätta löpa mot målet!
 
På tal om mål så har jag ju detta triathlon sprint-lopp att tänka på. I veckan blev jag meddragen ut i den läskiga trafiken av "mega-maskinen" Ed, då jag fått låna en cykel av hans fru Hannah. Hela cyklingen inne i stan (som förövrigt inte har några cykelvägar och Leeds=ganska stor stad=ganska mkt trafik!) började med en mega uppförsbacke och jag tänkte att "snart blir det ju nerför". Jag trampade och trampade men nedför kom aldrig. Tvärtom! HELA VÄGEN TILL OATLEY (en mysig liten håla ute på landsbygden) var det BARA (seriöst!BARA!) uppför! Benen skakade, svetten rann då vi cykla förbi alla får som var ute i solskenet och betade och Ed typ satt o sjöng sånger på sin cykel medans jag kämpade för nästa andetag! Jag överlevde iaf! och vägen hem vart helt underbar! SWICH sa det o vi var hemma hos Hannah som bakat kaka till oss. :) 
 
BIld efter cyklingen på mig i mina otroligt coola (skrattar högt) cykelsolbrillor! (Jag hade lovat mig själv att aldrig ALDRIG köpa mig något sådant osmickrande, o nu är jag där.) 
 
mååååste verkligen börja packa nu.. ska upp om 6h.. eller 5.. 
 
Sov gott!
//R

Kommentarer
Postat av: Maria H

Rebecka, du är ju bara såå cool! Men det är ett mognadstecken när man väljer funktion före snygghet ;) kram!

Svar: hahaha!!! tack! känns bra o veta.. jag är över strecket lixom.. (folk här tror dock att jag är i 18-19årsåldern :P)
Rebecka

2013-03-19 @ 14:08:59
Postat av: Pillaplutt och Jojjelito

Hej sis! ALLTID lika roligt att läsa din blogg :)

Kramar/sis & maken

2013-03-19 @ 18:46:59
Postat av: Mormor och morfar

Vi har läst vad du har skrivit, säger morfar. Kram och glad påsk önskar mormor och morfar

2013-03-27 @ 19:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0