åka hit o dit

Heeej! 
(Sitter o suddar det jag skriver hela tiden.blandar svenskan o engelskan alldeles för mkt idag.konstigt hur jag tänkt på svenska när jag pratar engelska o nu i skrivande stund tvärtom. SNURR SNURR)
 
Hur mår du? 
Jag mår bra!
(Så började alltid mina brev till min brevkompis i Mörrum när jag var 10)
 
Lite bilder från veckan+några dagar till som gått:
 
MTE-träningen i Cardiff. Vi var 13 st EVS-voluntärer från Bulgarien, Spanien, UK, Frankrike, Sverige (ooh yeah!), Ungern, Tyskland, Portugal o kanske nått mer land. Massa snack o genomgångar av EU's olika "youth in action programmes", tea, tea, tea, grupparbeten, utvärderingar osv. 
 
Vi hade lite tid o göra roliga saker oxå. Vackert väder betydde en tripp till Cardiff Bay. Härligt att höra måsarna skrika o känna den isande havsvinden riktigt bita i kinderna. God mat (o gratis= tack alla skattebetalare o EU-medlemmar!). Jag var heeelt färdig efter 3 intensiva dagar i Cardiff. Somna på tågstaionen o höll på att missa pendeltåget hem. KUTA med packning ut på perrongen o konduktören var svinsur på mig o Lilla för att ha försenat tåget.  Men vi hann!
 
Dagen efter jag kom hem kom en mycket fin vän och hälsa på, hela vägen från Tysklands urskog (okej, ERFURT)! Franziska :)
Vi hade 5 fina och kalla (seriöst, typ kallaste dagarna under hela min Englandshistoria..typ -1grader! Kändes som -20!) vinterdagar tillsammans. 
 
 
Idag hade vi "Easter fun" med massa barn o deras föräldrar/carers. Vi bar ner typ alla leksaker, mattor, rutchkanor, tunnlar, stolar, bord o grejer som vi annars brukar ha i hallen på övervåningen till kyrksalen o körde en stor påskfest med lekar, pyssel, sång o påskberättelse. TUNGT o bära men VÄRT!

Bjöd även hem lite kompisar på svenskt fika (med Yorkshire tea) och påskäggsmålning ikväll. SOCKERKICKARx1000 alltså! Baka en EGGstraordinary saffranssockerkaka, easter egg nest cakes och chokladrutor med toscaöverdrag med 6 DECILITER SOCKER I.  :P Det ni! 
 
I helgen drar jag iväg till kusten, Englands egna SCARBADOS (Scarborough) för o fira påsk o (tacka Jesus för LIVET) med min kompis Rachel och hennes familj. 
 
Hur ska du spendera påskhelgen? 
 
love joy peace
Rebbe
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0