onsdagkväll

Hej kära vänner & familj! 
Nu sitter jag på mitt varma, stökiga och illaluktande rum. Har inte vädrat det på två dagar för det är sååå kallt ute nu! typ -7 (känns som minus 30 när man varken har bra kläder eller isolering).
I veckan har jag tagit hand om/lekt med och burit på bebisar, besökt lite familjer, städat allt annat än mitt rum, jobbat i caféet, lyssnat på en föreläsning med en professor från Cambridge om man kan va kristen och tro på evolutionen, varit ute på skolor o haft "bible-lunch-club" etc. Försökte även mig på ett kanelbullebak i måndags. Bullarna blev degiga i mitten och det röda strösslet jag hade på (eftersom jag inte hitta nått pärlsocker) färgade bullarna blåa så de såg mögliga ut. Min hyresvärd och spanjorerna i huset verkade dock gilla dem. 
 
Veckans fail:
I torsdags blev jag utmanad att va med o sjunga på en open-mic-night i stan. PANIC! Eftersom vi inte hade haft en seriös genomgång av sången innan o eftersom jag aldrig gjort nått sånt där, så blev det som det blev. Vi sjöng fel text, jag börja skratta, missa när vi skulle sjunga och så försöker jag rädda situationen med att köra en "come on everybody, let's sing together". Några i publiken (som säkert tyckte synd om oss) sjöng med. HAHA! glad att jag inte kände så många där och glad att jag vågade!!
 
 
I helgen åkte jag ner en kortis till London för att träffa två kära bibelskolekompisar Anna Simpson (från London) och WALLE som kommit ändå från Sverige för några dagar i the UK. Vi strosa runt på Londons tomma lördagskväll-gator, gick på gudstjänst i HTB (Holy Trinity Brompton), kolla på dinosaurier och celler på Natural History Museum och hade det allmänt härligt tillsammans. 
 
Imorgon är jag leeeeedig!! Ska handla mat, gå o se "Les miserables", kanske vädra mitt rum och hälsa på Holly och de två finaste små barnen i världen (än så länge..mina har ju inte kommit än :P )
Vad ska ni göra imorrn?
 
this is me signing out for today
R

Kommentarer
Postat av: Mamma

Min "lediga" dag började med 9 km skidåkning😬hårdtränar inför Vasaloppet ...sedan tvätt, laga middag och min bildkurs i Jönköping. Kramar

2013-01-17 @ 11:06:55
Postat av: Maria H

Imorrn ska jag göra de sista justeringarna på vår c-uppsats och med det sätta punkt för termin 5. Bara en kvar, jippie! Puss kram

2013-01-17 @ 17:08:59
Postat av: Mormor o morfar

Hej Rebecka! Just nu sitter vi och fikar. Idag har det varit en fin, men kall vinterdag. Jag (morfar) har varit ute i stugan o matat fåglarna. Det kom massor av fåglar. De hörde nog när jag kom med bilen. Jag (mormor) har varit o gått runt sjön, lagat lite mat och servat barn o barnbarn på besök. Imon ska vi titta på Eric o sedan fira hans 18-årsdag. Många kramar från mormor o morfar

2013-01-18 @ 16:03:27
Postat av: Pillaplutt och Jojjelito

Johans dag: jobbat med siffror, kliat fruns fötter

Pernillas dag: jobbat med barnen i skolan och varit ute på äventyr i Nässjö med två kvinnor från Afghanistan (och är för övrigt mer tacksam än tidigare över att bo i ett land med fred och där hjälp finns att få) och tycker att lillasyster bör svara på sms som storasyster skickar

Dagens tillsammans: sovit i soffan och tittat på downton abbey (bara sista avsnittet kvar)

ps gillar inlägget från mm & mf ds

KRAMAR!

2013-01-18 @ 23:03:43
Postat av: David

Vi var och såg Les Miserables idag. Jag finner inga ord. Bästa jag sett!

Svar: om det är min storebror David så är jag väldigt glad att du skrev! :P har en sång jag vill skicka till dej som jag skrivit o som jag vill spela ihop.. vad är din mailadress?
Rebecka

2013-01-20 @ 00:23:03
Postat av: David

David.frohm@gmail. C o m ( vill inte skriva ut sista pga skräpmail)

2013-01-23 @ 11:26:09
Postat av: Signars mamma = )

Härlig text och härliga bilder !! Kul att kunna följa dig lite på avstånd...Här har vi det bra! Emine håller på att skaffa en tand...så hon kan bitas ; ) Signar bygger Duplo borgar.Carl o Maria ror skutan och pustar i den lila soffan om kvällarna.
Kraaammm Mary och familjen

2013-01-23 @ 13:51:25
Postat av: papa

Hej rebecka!Du verkar ha många järn i elden.som vanligt kanske.men du verksr trivas också kan jag förstå.
här är det också kallt, zorro gillar inte detta väder, han längtar till våren, han sitter i fönstret o tittar ut o längtar,vi längtar också efter dig. vi får se när vi träffas nästa g.vi åker ju till par.. snart så efter detta kanske vi hälsar på igen.love you dad/mom

2013-01-26 @ 13:26:41
Postat av: Emelie - träningsgalen ungdomsledande polisaspirant med hjärta för människor

DU MÅSTE UPPDATERA MERA REBBE!! :D

2013-01-29 @ 11:14:46
URL: http://edwinsson.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0