och så ska man komma på en bra rubrik...

Hej vänner, familj & bekanta!

Någon mer som känner att tiden bara flyger iväg? Kan inte fatta att vi redan är i sluttampen av februari! Veckan hinner knappt säga hej innan den byts ut mot en ny.

Jag mår bra, lever i ett överstökigt rum där soffan fyller garderob-funktionen och skrivbordet och golvet har blivit landningsbanor för alla möjliga skräp och ting.

Tänkte sammanfatta några livfulla dagar i lite bilder.

 

I veckan har jag varit megaslemförkyld men det hindrade mig inte från att joina mina house mates i ett åka rutschkana på madrass nedför trappor i vårt 4vånings hus. Hjälmen skyddade inte fingrarna (som jag brände på madrassen när jag gled ner).

Igår var jag för första gången på ”Kidzklub”, ett arbete som når ut till över 300 barn i veckan från de mindre gynnade områdena i Leeds. Vi åkte runt i stan i 6 olika stora bussar och hämtade upp barnen som brukar komma, tog dem till en kyrka i citykärnan och hade typ MEGAkalas/barnmöte med lekar, sång, tävlingar och bibelsnack. I LOVE IT! (får tyvärr inte lägga upp bilder från några saker jag gör i kyrkan med barn/ungdomar)

Har även fått låna ett concertina, typ litet dragspel som jag flitigt försöker spela på.
 

Var o käkade sushi i veckan med mina två fina väninnor Shaili & Rachel. Tror vi spillde ut allt man kan spilla på en sushi-restaurang. Drickan, soyan och två olika såser. Lyckat!

Varje söndag så får man om man vill och känner att man hör hemma i kategorin ”ung/studerande/ny i Leeds/i kyrkan”, komma och äta/hänga hemma hos en familj. Det är en ny familj som bjuder varje vecka och det brukar vara väldigt trevligt. Så här ser ni en bild på en typisk engelsk söndagsmiddag. 

 

Vi har verkligen ett konstigt väder på denna ö! I onsdags vart det totalt snökaos och dagen efter var alla spår av vit, kall nederbörd helt bortsmält. I tre dagar har solen lett emot oss, krokusarna blommar som bara den och folk har vart ute i t-shirt och shorts. Jag passade på att åka ut till Golden Acre Park utanför stan där jag njöt av vacker natur, mata fåglar och språka med pratglada äldre par från England tillsammans med Eliza från Rumänien. 

Imorgon börjar vårt februarilov. Vi kommer köra en ”holiday club” för barn mellan 6-11 år varje dag denna vecka i kyrkan. Sen blir det lite mer coffee shop, gymmet (ja, ni hörde rätt! Jag har joinat ett gym! HAHA) etc etc.

Ska förresten på födelsedagsparty nästa vecka o behöver klä ut mig till en barnprogramskaraktär. Tips?

Vad är det mest spännande ni ska göra i veckan? :)

Ha ett! 
/REBBE


Kommentarer
Postat av: Paulina

Åh vad kul att få höra från dig! Fina bilder du lägger ut, söt katt med grå underläpp ;)

2013-02-18 @ 18:51:50
URL: http://lillapaau.blogspot.se
Postat av: Mamma

Tjejvasan med "småsyskonen" blir veckans höjdpunkt hoppas jag. På fredag går bilen till Mora och på lördag åker vi de 3 milen tillsammans med 10000? andra blåbär. 🎿

2013-02-18 @ 20:23:56
Postat av: Anonym

härliga bilder ,häftigt med att åka o hämta barnen, lite new york över detta. miss you, pappa

2013-02-18 @ 23:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0