december

Mitt uppe i tentaplugg! Knaprar choklad och försöker att inte bli distraherad av hostande studenter. Spenderar mest dagarna numera i universitets bibliotekets ljusa lokaler om jag inte är ute och ränner någonannanstans. 
På Torsdag är det över - European Union - institutions and politics, hejdå!
 
För några dagar sedan blev jag medbjuden på en heldag med Elsie, pastorsfrun, i hennes blåa lilla bil. Vi åkte ut och cruisa i the Yorkshire dales, titta på Bolton Abbey, käka bacon butty och njöt av höstens alla färger (som jag inte kan fånga på bild men ändå! Hit ska man åka!). 
 
 
Lagade ju även palt för nån vecka sen. SÅ GOTT! Igår försökte jag fånga nån slags julstämning, försökte med pepparkaksbak och Tommy Körberg med O helga natt utan framgång. Tror julstämningen för mig bara kan hittas i Nässjö - och dit ska jag snart!
 
mitt i floden vid Bolton Abbey.
 
Ska forstätta med alla rational choice/historical/sociological institutionalisms, intergovernmentalism, neofunctionalism i EU nu. tjolahopp!
 
Några julstämnings tips för ett grått, betongklätt o alldeles för o-vintrigt Leeds?
/Rebbe
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0