åka hem

Hej! 
Kom precis hem från en härlig avslutning med KK för 2013. Gött ös på barnmötet (kommer gå runt i veckor o sjunga på" ba ba ba ba ba ba ba ba/ mu mu mu mu mu mu / eeh aahh eeeh aaah Thank you God for baby Jesus "- världens bästa låt!), dock helt slut efter en intensiv busstur med VÄLDIGT olydiga och våldsamma barn. Ibland undrar man var de får allt ifrån. 
Denna vecka har jag även hjälpt till en del på kontoret och delat ut julkorgar fulla med mat, god- och leksaker till många familjer som har barn som kommer till Kidzklub. Har bara känt mig så välsignad att få va med och dela ut dom. Leendena, skratten, kramarna och glädjen man får se är ovärderliga! *
 
Jag och ett gäng kompisar var även och sjöng julsånger för de äldre. Mungigan och kazoon kom fram och jublet följde.
Igår firade jag Lucia tillsammans med 300 pers på IKEA i Leeds. Svenskt julbord + lite annan icke-jul mat som typ kycklingfileer med nån engelsk röra och pommes- allt med svensk flagga i. Ät så mycket du vill för 5 pund och lyssna till en englesk variant av lucia (barn som har på sig vita soppåsar och sjunger konstiga sånger som inte hör till Lucia, men ändå)- INTE ILLA! <3 IKEA
 
På tisdag åker jag hem till Svedala och stannar på obestämd tid.. Jag kommer åtminstone va hemma till den 17e januari då jag har min sista tenta i kursen jag läser o sen får jag se vad som händer, men huset och grejerna blir kvar i Leeds, så tillbaka ska jag ju en dag. 
 
Om du är de småländska krokarna över högtidernas högtid -så slå en pling vettja! 
 
Merry kissmas!
/Rebbe
 
* Christmas hampers delas ut till ett hundratal familjer varje år och är en av storsatsningarna som görs igenom KK's arbete. Alla presenter och mat har skänkts från kyrkor, privatpersoner eller olika affärer. 

Kommentarer
Postat av: ÖviksMaria

Hahaha : ) Underbart med vita soppåsar på barnen och Lucia och jul är ju alltid speciellt utomlands...Saknar du och hoppas kunna ringa snart !! Just nu har jag hes basröst pga. förkylning så vi får se om en mörkröstad främling ringer dig !! Kraam

2014-01-04 @ 13:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0