SKOTLAND

Hej! 
Kom hem från Skotland för exakt på klockslaget en vecka sedan. Tänkte försöka samanfatta denna fantastiska resa i några få bilder. (Lilla, min personliga fotograf, house mate och reskompis som jag åkte med tog över 600bilder!!).  
 
Resan dit var lång. 3 tåg upp till Inverness, byte till buss och till sist en färja från Scrabster till Stormness (Orkney) Där stannade vi i 4 dagar på ett hostel innan vid drog över till öns "huvudstad" Kirkwall. Underbar solnedgång på färjan över. A M A Z I N G. 
 
Första dagen blev det en 7,5h vandring längst med höga kusten. Vi träffa får, kossor o snälla bönder som visa vägen. Eftersom vi missa bussen tillbaka till Stromness så försökte vi oss på o lifta. Det visade sig va ganska lätt att få folk o stanna trots att vi var leriga, svettiga o dyblöta vandrare. :)
 
Vi hade seriöst ALLA slags väder man kan ha. Det är Skotland det. Hagel, snö, regn, dimma-regn, solsken, molnigt, varmt o kallt! Bilderna från cyklandet (vi hyrde cyklar) i snöstormen och jag ätandes en macka i bara t-shirt är från samma dag! Mannen i den röda jackan är ROBERT. En 65-årig man från Yorkshire som hängde på mig o Lilla när vi vandrade på ön HOY en heldag. Han var störtskön men reste runt ensam eftersom hans fru inte gillar äventyr. Två gånger under vår vandring så trillade han, stackarn. Jag var så rädd att vi skulle behöva ringa en helikopter där ute i vildmarken så jag gick sakta o höll i han. 
 
Hissnande!
 
Lite intressanta människor vi träffa på ön:
En dag blev vi inbjudna på grillfest hos några öbor + en tjej från Shetlandöarna som vi inte förstod pga hennes breda dialekt. Väldigt trevligt och speciellt när DRAGSPELET  <3 <3 <3 kom fram! HAHA.. 
I Kirkwall couch surfade (=bodde/sov gratis) vi hemma hos Claire, en 35åring som vi aldrig träffat förut. (googla couchsurfing om du inte vet vad det är). Hon låste aldrig dörren till sitt hus.
Vi träffa 45åringen Craig från nordöstra Skotland som berätta världens kärlekshistoria om hur han träffa sin fru Amanda. Det var fint o höra! 
o så JOSÉ, som vi komiskt nog sprang in i flera gånger under vår resa, en annan couchsurfer, 2,05 (eller mer) meter lång basketspelare från Madrid. 
 
Jaa hörni, åk till Orkney!
 
/Rebbe

Kommentarer
Postat av: Pillaplutt & Jojjelito

Härligt! Extremt nice bild med klippan ut över havet :) Saknar dig! Skypedags snart syrran! http://www.youtube.com/watch?v=FC2OtyNMxWI Får vi låna lite instrument av dig? Får lite krupp på vårt ostämda piano bla. ... KRAMAR!

Svar: tack för sången! har lyssnat på den 10gånger nu allaredan.. superbra!! ja, låna det ni vill.. om ni tar cajunen- kanske ni kan ta av er era ringar innan ni spelar (blir så fula märken på trumlådan) :)
nu ska jag cykla till kyrkan o jobba med småttingarna.. idag ska jag prata om den helige ande o pingst dagen för barn mellan 2-5år! haha..spännande!
ja skype snart! xx
Rebecka

2013-04-22 @ 21:04:12
Postat av: Vanheden

Hej BeckaBajs.
Jag är jättedålig i magen.
Har du något tips på en bra huskur?
Jag tänkte att du som är så internationaliserad vad gäller det globala köket och alla dess represalier (syftar här på rännesketa och dylikt) torde därför ha flera ess i rockärmen!
Vad ska jag göra?
/oroad och skitnödig

Svar: ät lite mögligt bröd..minus + minus blir ju alltid plus fick vi lära oss i matten!
eller tugga mkt tuggumi under en längre period.
Rebecka

2013-04-23 @ 23:20:35
Postat av: Emelie

Coolt med Skottland!! Jag vill oxå dit. Men du Rebbe, SVARA PÅ MITT MEJL! :D

2013-04-25 @ 17:28:53
URL: http://edwinsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0