"someone please call nine one one (pick up the phone YO)"

Nån som kommer ihåg den gamla dängan med Wyclef Jean?
(kuriosa: det var en av de första melodierna jag lärde mig på gitarr)
Jag hade iaf användning av den frasen igår eftermiddag, då jag fann en halvt medvetslös 78åring på toalettgolvet i coffee shopen där jag hjälper till. Hon hade bara trillat ihop och var halvt borta. Damerna jag jobbade med blev ganska chockade så jag fick säga åt dem vad de skulle göra (typ ringa efter hjälp, ta hand om damens gamla syster som satt kvar ute i caféet) medans jag typ försökte hålla kvinnan lugn & varm. Jag kände mig som en blandning av Florence Nightingale & Doktor House för en stund där.
 
Ikväll har vi haft "outburst" i en av stans skolor för barn mellan 5-11år från lite trasiga familjförhållanden. Dit får de komma och leka, pyssla, tävla, sjunga och höra bibelberättelser. Det var verkligen riktigt roligt och alla barn tyckte jag pratade för mycket amerikanska :) 
 
Imorrn är jag LEEEEDIIIIG!! :D Ska försöka ta mig till en optiker för en synundersökning. De kanske har svaret på gåtan om min fesljumma huvudvärk.
 
bild på kyrkbyggnaden där jag hänger en del: (South parade baptist church)
 
här ligger ABC coffee shop, ni ser det blåa där (ni ska få se bilder inifrån en vacker dag)
 
Baj baj! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Yeah, gillar att du har koll på Florence Nightengale, trodde att det bara var vi sjuksköterskor som hade det ;) puzz

2012-10-18 @ 13:17:50
Postat av: Paulina

Du är verkligen med om mycket! Ta hand om dig! KRAMAR

2012-10-18 @ 17:16:45
URL: http://lillapaau.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0