ooh Mr Darcy

Hej hej!
I veckan har jag tagit lite semester ifrån huset där jag vanligtvis bor och bott hemma hos familjen Green som en extra dotter. Det känns sååå lyxigt!
Green:
 
1. Jag får många skratt med barnen i huset (11 & 13år)
2. Jag har närmare till jobben
3. Jag får maten lagad (De hade köpt en hel IKEA-papperskasse full med köttbullar, lingonsylt, choklad, kallrökt lax, Leksand knäckebröd etc för att jag skulle känna mig som hemma :P )
4. Jag får skjuts lite överallt
Med mera.
I torsdags var jag ledig så mamma Sarah i huset bestämde sig för att ta mig till PEMBERLY, ni vet Mr Darcy's hus i "Pride and Prejudice" med Keira knightley och dom (heter egentligen Chatsworth house). Vilket ställe!!!! Jag gick omkring och kände mig som Elizabeth Bennet (icke värdig att vara i ett så vackert och pampigt hus) och hoppades att ingen Mr Darcy skulle dyka upp för de enda skor jag hade med mig och på mig var ett par leriga blåa stövlar :/ 
Stövel-Bildbevis här:

Pemberly-bildbevis här:
Nu ska jag ut på promenad! Vad ska ni göra en Lördag som denna? :)
//R
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag var hos Jossan och käkade palt!! Och snacka och så g film + att jag städade hemma :)

2012-11-25 @ 09:53:23
URL: http://edwinsson.tumblr.com
Postat av: Anonym

naajs! :D

2012-11-25 @ 18:17:17
Postat av: sandra klang

hhaha, det är jag som tycker det är naajs, både pemberly o dina stövlar. :)

2012-11-25 @ 18:50:48
Postat av: Pillaplutt & Jojjelito

BECK! Du MÅSTE ta med mig dit. Det är nr 1 på min önskelista i jul! GAHHHHHHHHHH! Vill se FLER bilder!!!!!!!!!

Kram/Jane Austen-fan aka P&P-fan nr 1

2012-11-26 @ 22:11:27
Postat av: Hilda

Kul!! Fina stövlar!! Skypa en kväll i veckan??

Svar: hmm.. jag är borta varje kväll denna vecka :/ fast vi kanske kan köra en sen? typ onsdag efter 22.30 svensk tid? kanske för sent ?
Rebecka

2012-12-02 @ 18:27:24
Postat av: Pillaplutt & Jojjelito

Hej systra mi!
Vi gjorde lottningen igår... Du fick lappen med namnet Johan. Julklappen ska kosta 300 kr, inte mindre men mer är upp till dig själv. Hör av dig när du fått veta detta inlägg. Tack & bock!
Kram/systra di

2012-12-02 @ 19:10:19
Postat av: Hilda

Det blir lite för sent tyvärr! Jobbar asamycket i veckan så kan inte dagtid heller, men vi går satsa på bästa vecka kanske?! Kommer du hem till jul?? Kram

Svar: japp..kommer hem 18-30dec.. vi satsar nästa vecka!! :)
Rebecka

2012-12-04 @ 08:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0