Det är över nuuu-u.. Men jag kommer ihåg alla dagar med dig

När någonting blir taget ifrån en, det är då man ofta inser vad bra det faktiskt var!
Idag har vi lipat några gånger här på 32 Beechwood view. Min rumskompis Barbora (som är den enda helt vettiga och festliga personen i det här huset) fick reda på att hennes mottagande organisation, där hon gör sitt projekt, har helt plötsligt valt att inte ha någon volontär längre. (INTE SCHYSST!!) Hon kommer troligtvis åka hem till Tjeckien redan på söndag eftersom hon inte har något att göra, inga pengar och inte kan bo kvar i huset. Inte okej! 
 
Men en fin sak som hände idag är att jag prata med denna vackra tjej på skype: (Lillasyster Emelie Rosdahl)
 
Imorrn anländer två portugiser av det manliga könet hit till huset. De ska bo här i en månad och hjälpa till i ett projekt för hemlösa i en kyrka. Jag hoppas att Marcos (som har varit den enda grabben i huset hittils) får känna sig lite mer förstådd och sedd och att jag (iallafall för en månad) får slippa konversationen (eller monologen) Läses med spansk brytning: "Rebecka, what do you think about my muscles?..Look here" (och så spänns dom).
 
Suck!
 

Kommentarer
Postat av: Syster E!

Rebecka det var kul att prata med dig! Roligt att du skriver så om mig här. Men det lät inget kul om din rums kompis. :(
Kram på dig!

2012-11-21 @ 18:41:48
Postat av: Pillaplutt och Jojjelito

Hej igen! Tråkigt att höra om din rumskompis. Hon får komma och hälsa på i Svea/du i Tjeck sen. Du får göra en David till Marco... Ah David kan visa när du kommer hem sen i jul. Kram och bless!

2012-11-23 @ 21:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0