Det är dagarna som går som är livet

Hej hej! 
Dagarna bara flyger förbi här på ön. Jag hinner knappt blinka och det är en ny månad.
Här i Leeds har det varit ganska skönt väder i veckan och jag har flängt runt lite överallt tillsammans med Heather  som är min mentor i SPBC. Vi har varit på olika skolor och gjort bible-lunch-club, jag har jobbat i ABC coffee shop  med alla vackra kvinnor & tanter och pratat med kunder och annat löst folk som kommer dit, vi har haft youth club, kids club & mums and tots-grupper och temat den hä veckan har varit NOAH (Kallar gud oss att göra "knäppa saker" än idag?) Jag blev rejält utmanad att hålla i hela story-and-singing-time-grejen för första gången själv med småbarnen och deras föräldrar i veckan. (aaaah) 
1. Engelska är inte mitt modersmål
2. Jag har aldrig hållt i en samling själv för småbarn mellan 2-5år
3. Småbarn har en tendens att inte kunna sitta still, var tysta så länge och de vet inte vad det är att visa hänsyn och respekt för den som snackar :P
 
Det hela började med KAOS! Jag hade med mig en Noahs ark full med smådjur som jag skulle visa upp för barnen och vi skulle göra alla ljuden etc innan jag berättade själva bibelhistorien. 
MEGAMISSTAGET: När jag började snacla så satte jag mig ner i barnens höjd, vilket resulterade i att alla barn som kunde gå, kom fram och började slita i arken jag höll i, ta ut alla platsdjuren, börja bråka med varandra och skrika (och jag menar VERKLIGEN SKRIKA i 120 decibel)/ gråta hysteriskt i mitt ansikte.
HAHAHAHAHA!! seriöst! Det var kaos! Sen gick det bättre och jag fick lära mig en hel del om vad som funkar/inte funkar i såna sammanhang.
 
I övrigt har veckan inneburit: 
-3 hembjudningar på middag (alltså, Britterna är trevliga och gästvänliga må jag säga!)
-Skyfall på bio, min första Bondfilm. Possitivt överraskad! 
-Underbar stämning (inte) efter matchen mellan Sverige (eller ska jag säga Zlatan?) och England i onsdags. Vi hade kids club just då och det var bara en som hoppa och var glad i rummet :P
-Kollat på väldigt intressanta National geografic-videor. Se detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=7c_zppPutQw
(Kolla även gärna in på denna hemsida http://www.missiongoodnews.org/barnhemmen )
 
I helgen blir det äventyr med den gröna familjen igen (the Green family), välgörenhetsminifestival "Love unplugged" ikväll med några kompisar och imorrn ska vi börja öva julsånger med ett gäng kompisar (vi håller på att sätta ihop ett litet julband (ni vet typ Musse, Långben och Mimmi som sjunger utanför Kalles fönster efter han har jagat ekorrarna) som ska ut och förhoppningsvis glädja folk innan jul :))
 
Vad ska ni göra i helgen? :) 
 
xx
Rebecka
 

Kommentarer
Postat av: Maria H

En härlig kväll med Pannkakskyrkan igår, uppsatsplugg idag (ångest), träffa vänner ikväll, kyrkan och familjen imorrn. Have fun. Ps. JA, barn kan vara kaotiska.

2012-11-17 @ 13:50:01
Postat av: pappa

Du kommer snabbt in i det, både engelskan och att fånga barnens intresse. nässjö vann sin andra match i kväll, gå in och läs din broders artikel, nassjobasket.se samt se hans intervjur med olika spelare.

2012-11-18 @ 20:06:38
Postat av: hilda

haha åh det låter som kaos men jag är säker på att du fixade det galant sen!

2012-11-19 @ 11:56:07
Postat av: Pillaplutt och Jojjelito

Hej syster! Roligt att läsa lite om ditt liv. Vi ska ha pepparkaksbakning med LQs i helgen. Såg filmen från National Geo. Man får lite perspektiv på livet. Det här borde en del svenska barn se! Och vuxna med för den delen! Hoppas du mår bra annars! Stor kram från oss!

2012-11-23 @ 21:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0