jingle bells jingle bells...

Ursäkta att jag inte skriver så ofta på denna blogg. Det blir mer en kort sammanfattning om saker som händer här i Leeds  än djupa filosofiska tankar. 
 
Nu är det såå mycket JUL så jag vet inte vad. Känns som jag är på ett julkalas eller förbereder för ett var och varannan dag. Det är även mycket musik på G. Blev tillfrågad att va med o spela piano på till barnen och ungdomarnas stora julspel i kyrkan= KUL!  Sen har jag joinat en riktig julkör för första gången i mitt liv. Körledaren är gammal men proffsig och var typ professor i musik eller vad det heter på Leeds collage of music. Konsertdatum 16 december för er som vill komma :) 
För några veckor sedan blev jag indragen i en julpsalms-sjungande-grupp (enligt google translate :P). Vi är några stycken som har träffats ett par gånger i veckan och övat julsånger helt enkelt för att nu innan jul åka runt på olika ställen (tänk typ sjukhus och ålderdomshem och liknande) och försöka glädja folk med våra " plica vocalis".
en väldigt cheesy bild:
Becks från Zimbawe, jag, Lilla från Ungern, Shaili från Indien, Ben från Nottingham och Jenna från Leeds.
 
en SJUKT musikalisk afrikan: (synd att inte bilden har ljud)
 
Vi hade en lägeråterträff i kyrkan förra helgen som var helt sjukt intensiv! Vi hade lekar och tävlingar fram till halv 4 på natten. (och sen upp kl 07.45 på morgonen för att dammsuga hela kyrksalen)
En lek jag ska ta med mig hem är denna: TOARULLEHOCKEY
 
Nu ska jag sova..Det är låånga dagar nu.. Ser fram emot att få komma hem till Sverige och förhoppningsvis få byta ut Englands blommor och de gröna blad på träden mot lite snö och riktig vinterkyla. (2 veckor kvar idag!jihaaaa)
övriga notiser: 
*De 2 portugisiska killarna som skulle flytta in i huset förvandlades till en svensk tjej och en italiensk tjej istället. :) Jag och Carolin (stockholmaren) följer julkalendern på svtplay maniskt varje morgon och äter dumle med pepparkakssmak. :)
 
godnatt!

Kommentarer
Postat av: sandra

hello buzy lady!
gött att ni slapp portugiserna!
take care så ses vi snart! :D

2012-12-07 @ 21:49:30
Postat av: Pillaplutt och Jojjelito

Toarullehockey på julaftonskväll i pingisrummet???

2012-12-08 @ 18:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0